HR trendovi za 2014. godinu

Kraj godine je period kada se sumiraju utisci iz prethodne, ali i predviđaju trendovi za narednu godinu. Iako mi se čini da smo mi u Srbiji, što se HR trendova tiče, daleko od sveta, to ne znači da ne treba da se menjamo. Možda bar neko razmisli šta može promeniti u svom radu. Nadam se da će HR menadžeri/direktori mnogo više ići u korak s vremenom i da će pročitati šta mogu da primene o sledećih stvari:

 

  1. Gejmifikacija (Gamification) je ušla u sve pore poslovanja. Kompanije upotrebljavaju alate igara. Preko marketinga, gejmifikacija je ušla na velika vrata. Ne zaboravimo ni činjenicu da gotovo 25% radne snage čini generaciju Y, koja je rasla uz kompjutere i igrice. Zbog toga će gejmifikacija biti sve više zastupljena u HR-u i to u procesima selekcije, razvoja, obuka, i imaće veliki uticaj na motivaciju zaposlenih.
  2. Mobilne telefone i to pametne, koristi sve više ljudi. Previše ih je da bismo ih ignorisali. U HR-u ćemo ih koristiti u procesima regrutacije i obuka.
  3. Profesionalni razvoj je doživeo preokret. Kompanije su pre „organizovale“ razvoj zaposlenih i to sve u offline svetu. Sada su očekivanja drugačija, s obzirom na uticaj online sveta i mogućnosti koje on pruža. Od zaposlenih se očekuje da koriste sve njegove potincijale u svrhu razvoja. Ovakav trend, u kombinaciji sa mobilnim telefonima, omogućava zaposlenima da u datom trenutku (onda kada im treba) dobiju pomoć i odgovore na svoja pitanja.
  4. Sve je više razlika između potreba/zahteva i veština – važi i za kompanije i za zaposlene. Pravi uticaj veština će biti u centru pažnje i treba očekivati mnogo više razgovora u vezi sa veštinama. Zaposleni i kompanije će se okrenuti učenju i razvoju kako bi premostili taj jaz.
  5. Velike kompanije će početi da usvajaju principe preduzetnika. Raste svest o značaju neformalnog učenja. Angažovanje zaposlenih kroz internu društvenu mrežu i korišćenje njenih alata su logični naredni koraci.
  6. Kompanije će eksperimentisati sa novim tehnologijama. Uređaji kao što su pametni satovi ili Google naočari menjaju „igru“. Samo je pitanje vremena kad će kompanije da osmisle kako pomoću njih da unaprede radno okruženje i povećaju efikasnost zaposlenih.

Da li vam se čini da u ovim trendovima ima previše tehnologije? Nije suština tehnologija sama po sebi, već njena primena. Trendove treba posmatrati ne kao zasebne celine, već kao delove jedne veće. Mobilni telefoni, gejmifikacija, interne društvene mreže, sve to treba upotrebiti kako bismo povećali zadovoljstvo zaposlenih, njihovu efikasnost, ali i proft kompanije.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *