Kritika otežava promenu

Koliko puta ste na poslu, ali i u privatnom životu, morali drugoj osobi da kažete vaše mišljenje koje nije bilo pozitivno?
Menadžeri su odgovorni za razvoj svojih zaposlenih. To podrazumeva i razgovore o tome šta nije bilo dobro urađeno i kako da se to popravi. Upravo takvi razgovori čine da se zaposleni „zatvaraju“, podižu „ograde“ i počinju da se brane. Šta treba da znamo da bismo ih „otvorili“ ?

 

Različiti pristupi razgovoru, tj. da li smo fokusirani na snove ili neuspehe, utiču na mozak. „Razgovor o pozitivnim ciljevima i snovima aktivira moždane centre koji nam otvaraju nove mogućnosti. Ako promenimo razgovor i usmerimo ga na ono što treba da promenimo kod sebe, zatvaramo se.“ Naš mozak reaguje na lepe reči. Kada smo inspirisani, otvoreni smo i spremni da se promenimo. Pohvala nam daje energiju, omogućava nam da se fokusiramo, da budemo fleksibilniji u razmišljanju, da se lakše povezujemo sa ljudima oko nas. Nasuprot tome, kada čujemo kritiku, aktiviraju se isti oni centri u mozgu kao kada smo tužni i zabrinuti. U tim trenucima, teško je fokusirati se na razvoj.

Međutim, to ne znači da menadžeri ne treba da se suoče sa lošim rezultatima svojih zaposlenih, sa nečim što ne rade dobro. Napredak podrazumeva razgovor o negativnim stvarima i svemu onome što treba ispraviti.

U čemu je onda tajna?
U odnosu snova i neuspeha, dobrog i lošeg.

Menadžeri, upoznajte vaše zaposlene, otkrijte njihove želje. Ako hoćete da imate pobednički tim, fokusirajte se na snove. Budite sunce koje će ih „otvarati„, omogućavati da prihvate promene i idu napred u nove pobede.

 

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *