Oglas za posao – šta govori o poslodavcima?

Danas se na Infostudu pojavio jedan vrlo zanimljiv oglas za posao. Kako sam u prošlom postu  pisala o važnosti motivacionog pisma, ne mogu a da ne reagujem na ovakve stvari.
Verujem da je svako od nas imao priliku da pročita veliki broj oglasa, bilo da je tražio posao, bilo da mu je to profesionalno opredeljenje. Poslodavci žele najbolje kandidate. Oglasi su jedan od načina da ih privuku. A da li ih i kako privlače?

 

Velike i/ili poznatije kompanije imaju svoje ustaljene šeme oglasa. One su vrlo privlačne i većina kandidata čak i ne obraća toliko pažnju na sam oglas. One manje poznate bi dodatno trebalo da se potrude oko oglasa, ako žele dobre kandidate. Ali, realnost je često nešto drugačija. Oglas za posao – šta se iza njega krije i koliko on govori o poslodavcu sagledano na primeru pomenutog oglasa.

Tekst oglasa:

Tražimo nove člane za naš tim

komercijalista

u Beogradu

U pitanju je prodaja reklamnog prostora lokalne radio stanice i drugih umreženih radio stanica širom Srbije.

Traže se osobe sa:

dobrim poznavanjem rada na računaru i potrazi po Internetu
vozačkom dozvolom (aktivan vozač)
znanje engleskog jezika
samoiniciativnost
NEOPHODNO: izkustvo u prodaji i radu sa klijentama

Molim, da ne šaljete prijave ukoliko ne ispunjavate sve gore navedene uslove. Prednost će imati osobe sa višegodišnjim izkustvom iz prodaje. Posle probnog rada nudi se mogućnost zapošljavanja za neodređeno vreme.

Prvo što vidimo kod ovog oglasa je kako je napisan. Koliko pravopisnih i gramatičkih grešaka je napravljeno (boldovala sam neke od grešaka)? Šta možemo da zaključimo – poslodavac je nepismen. Pismenim kandidatima bi bilo jako teško da se uklope u ovakvu sredinu. Zaista se pitam da li je u manjem tekstu moglo više grešaka da se napravi?
Koju poruku nam dalje šalje poslodavac?  Ne zna koliko osoba traži. Osobe, komercijalisti, ali koliko?
Koji su zaista neophodni uslovi, da li svi pobrojani ili samo „iZkustvo“ u prodaji i radu sa klijentima?
Poslodavac „moli“ da kandidati ne šalju prijave ukoliko ne ispunjavaju sve uslove. Da li to poslodavac nema vremena da pregleda pristigle biografije?
To je ono što smo „dobili“ u ovom oglasu.

Šta je trebalo da urade?

  • Prvo i osnovno, oglas mora biti napisan bez pravopisnih i gramatičkih grešaka.
  • Uvek treba razmišljati o tome kakvu osobu želimo u timu na toj poziciji i kako da je privučemo, a ne da je odbijemo.
  • U jednoj rečenici predstavljanje kompanije je poželjno, pogotovo kada se radi o manje poznatoj.
  • Opis posla treba da bude detaljniji, kako bi kandidat znao šta se od njega očekuje.
  • Vrednosti kompanije bi trebalo da se „provuku“ kroz oglas.
  • Šta kompanija pruža i nudi? Pomenut je samo rad na neodređeno vreme, verujem da još nešto nude, bar bi trebalo 🙂

Svesna sam činjenice da je u Srbiji jako visok procenat nezaposlenosti. To ipak ne znači da poslodavci smeju sebi da dozvole ovakve „ispade“. Ako imaju visoka očekivanja, poslodavci moraju i sami da pokažu visok nivo profesionalizma. Nekada je prvi kontakt sa firmom upravo oglas. Mogu samo da zamislim kakve će kandidate privući ovakvim oglasom. Ja im ipak želim sreću u pronalaženju pravog/pravih kandidata sa iskustvom.

U nekim narednim postovima baviću se oglasima za posao iz drugog ugla, a do tada, da li ste vi naišli na slične primere oglasa za posao i da li biste konkurisali za takve poslove?

9 thoughts on “Oglas za posao – šta govori o poslodavcima?

  1. O, Bože, ovo ti nije trebalo sad, tj. nije mi trebalo ovo da čitam ovako kasno, neću moći da spavam.

    U traženju posla imam iskustva, toliko, da bih još malo mogla u penziju. Ako računamo samo staž, naravno.
    Ako sam se ičega naslušala i nagledala za sve ove godine, onda su to bili lažovi, nepismeni ljudi, iskompleksirani i umišljeni.

    Prema tome, ne pričajte mi ništa na ovu temu, naročito ne volim da čujem priče poslodavaca o načinu oblačenja, komunikaciji, verbalnoj ili onoj drugoj, jer NIKAD se, za ovo vreme o kome pričam, nije desilo da prođe osoba koja je bila pristojno obučena. Dalje da ne govorim, već mi skače pritisak.

  2. Nataša, hvala na komentaru. Žao mi je što ste se uznemirili. Ipak, ovi primeri nam svima znače. Kažu da se na greškama uči, zato se nadam se da više niko sebi neće dozvoliti da postavi ovakav oglas za posao.

  3. Odlicna analiza, pitam se, ako neko nema lektora ili pismenu osobu da sastavi oglas, kako onda prodju takvi oglasi pred urednistvom Infostuda? stavise, jedna prijateljica je nedavno pronasla oglas napisan na nemackom jeziku gde se od kandidata trazi savrseno poznavanje istog, a sam oglas je napisan s gomilom gramatickih gresaka te lici vise na google translate prevod.

    • Olja, koliko znam, kolege iz Infostuda nisu zaduzene za lektorisanje oglasa tako da me ne cudi sto se ovakav pojavio na sajtu.
      Verujem da bismo mnogo toga nasli kad bismo mogli vise oglasa da pregledamo. Nekada je i samo jedan, kao na primer ovaj, dovoljan. Mozda ce se neko bar na kratko zamisliti pre nego sto posalje tekst oglasa 🙂

  4. Usled velike nezaposlenosti ovakvi oglasi nisu retkost u Srbiji. Mislim da je još veći problem što poslodavci ne odgovaraju na mejlove koji im stižu od ljudi koji konkurišu za posao. Meni to govori sve o „profesionalosti“ poslodavca.
    Sa druge strane, dosta poslodavaca daje oglas, a da pritom uopšte nema nameru da bilo koga zaposli, već je to neka bolesna, da ne kažem sadistička igra u kojoj se već zna da posao dobija „mali“ od kuma.

  5. „Na ,Vašu i našu žalost,u svim bivšim Rep,sad Drža je isto !, nema za nikoga ništa .Ljećica sam i nezaposlena ,napravila sam bar do sada 3 Homeopatska ljeka ,a jedva krpam kraj sa krajem.Zašto se ćudite ,mali ljudi su stradali, dog svuda samo političari imaju od čega živjeti.Zavadi pa vladaj .Internet je da bi, se, reklamirali ,ne, da Vam meko nađe posao i da Vam olakša život .Pozdrav ljećniku ,a i svima koji u srcu ne nose ništa ružno .Dada.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *